25 Temmuz 2008

Eyvallah


Kurak Düşler Şimdi Ellerimde Büyüyen
Senli Umutlar Kuşanmıştım Kırılgan Umutlar Takıldı Ufkuma
Umut Kanrevan Yürüdükçe Yol Büyüyor İçimde
Düşündükçe Kahır
İçtikçe Akşam Kazılıyor
İçtikçe Zehir

Sana Gelişim Adımladığım Sokakların Kanamasıydı
İçimde Debreşen Mülteci Kimliğim
Oysa, Oysa Sen Bilmiyordun
Ne Çok Merakına Düşerdi Yüreğim
Ne Çok Adın Takılırdı Ayazına Gençliğime
İçimde Büyürdün Sessiz Sedasız
Şiirime Düşerdin Şiirim Dillenirdi
Seni Haykırırdı Çığlık Çığlığa
Cellat Tutsağı Bir Geceydi
Bir Yanda Yanık Bir Yüz Suretiyle Ben
Bir Yanda Gidişinin Buz Kesmişliği
Yorgun Bir Çığlıktı Ağzımı Dolduran
Yenilgi Kisvesinden Kahır, Dur Demek Sana Ne Mümkün
Kararın Çoktan Yola Çıkmıştı

Bir Mucize İstedim Senden
Kimsenin Bilmediği Kimsenin Uğramadağı Düş
Bu Baharda İçime Kar Düşüren Şafak Kelepçeli..
Çirkin Yüzünde Gecenin Sabahlara Sevdalandım
Zamansız Kuşatmaların Yenik Türküsü
Bırak Beni Bırak
Bitti...

Bir Uzak Diyarda Yıllar Geçirdiğim Tenha
Hep Yabancı Yüzler Ardımda Yabancı İzler
Kuytularda Susuşum Aynalara Küsüşüm
Hep Yokluğundan,
Hep Yokluğundan Bu Zehir Zemberek Korkular
Kaçtıkça Sana Çıkışlarım
Elime Yüzüme Bulaştırdığım Bu Çaresizlikler
Mucize... Mucize Olamadı mı Sende Adım
Doğurganlığım Yalnızlığa
Büyüttüğüm Sevdaların Mührü Dudaklarımı Yakarken
Atılmış Her Adım Sözüne Namluya Bir Kurşun Sürdün
Benden Beni İsteme
Bırak...
Bütün Yollar Aksın Yüreğimde
Çatlasın Ellerim Puslu Köşebaşı Tenhasında
Müebbet Tellallığı Yapadursun Yüreğim
Bırak... Zararım Dokunmasın
Bırak... Bu Sevda Da Ziyan Olmasın
Bırak...Bitti !!!

Ey Karanlıklarda Hapsoluşum
Ey Geçmişine Tutsak Sevdiğim
Kadınım...
Hiçbir Yara Kapanmıyor
Kapandığını Sandıklarımızsa İçin İçin Kanamakta
Bak, Gör Talan Olan Her Şehir Benim
Şehir Şehir Talan Olan Benim
Yorgun, Savaş Mağlûbu
Düşlerde Can Çekişir Gece
Gecenin Kuytusunda Can Verir Düşler
Boğulmuş Bir Şafak Uzaktan El Eder
Gün Doğumu Sancısında Uykusuzluğum
Zemherinde Yanışım Acılarda Kalışım
Hep Yokluğundan....

Şşşt!..
Sus Artık
Hüzne Düşler Bulaştıran
Hangi Sevdanın Diyeti Tam Ödendi ki
Ne Zaman Aşk Sıyrılsa Kabuğundan
Cinayet İşledi Uğruna Deli Yüreğim
Her Gece Sürgün Etti Kendini Kendinden
Korkularım Diz Boyu
Nereye Gitsem Hayalet Sevdalar Dikiyor Gözlerini Üstüme
Sana Arınmadan Gelemem İçim Kanıyor
Bırak
Beni Bırak Bitti...
Nihavent Şarkılar Dillenirken Huysuz Gecelerin Koynunda
İç Cebime Umutlar Dolduracağım
Döneceğin Günü Bekleyeceğim Bana
Gittiğin Günü bir Hatırla
Dert Etme Gülüm Tasalanma
Döndüğünde Bulacaksın Elinle Koymuş gibi Beni Burada
Kurak Kalmış Sokaklar İnadına
Islaklıklar Kuşanacağım
Ve Seni Burada Bekliyor Olacağım
Şafak Vakti Güneşe Eyvallah
Yırtılmış Zemheriye, Güze Eyvallah
And İçilmiş Çığlıklara
Sevdaya Eyvallah...
Elbette Döneceksin Günün Birinde Bana
Eyvallah Sevdalım Eyvallah


Elif Tuncer

Hiç yorum yok: